Egyensúly

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Előfordult már Veled, hogy egy kötéltáncos bravúrjával tartottad fenn életedben a munka és a magánélet egyensúlyát? Igazi művészet megfelelni a munkahelyi kihívásoknak, üzleti utakon és vacsorákon részt venni, és elegendő időt fordítani a családra, a házastársra, a gyerekekre, a szórakozásra vagy a barátokra?

 Óriási önkontrollt, fegyelmezettséget igényel, hogy megfelelj szerepeidnek és az elvárásoknak. A mások, vagy a saját, önmagadnak állított elvárásoknak. Hogy is van ez?

Az ember ösztönösen az egyensúlyra törekszik. Kevesek komfortzónájába fér bele a bizonytalanság és a hangsúlyok eltolódása, az egyensúly hiánya. Bizonyos élethelyzetekben vagy életciklusokban inkább elviseljük ezt az állapotot. Különösen akkor, ha tudatosan választás eredménye a sok munka. Ha prioritás a pénzkeresés, a tanulás, vagy épp kifejezetten jól érezzük magunkat a kihívást jelentő feladatok megoldása, és az éjt nappallá tevő munka közben. Akkor is könnyebb megbirkózni a munka túlsúlyával, ha átmeneti a helyzet. Néhány hétre és hónapra könnyű kompromisszumot kötni önmagunkkal, és lemondani a pihenésről, kikapcsolódásról, szórakozásról, tanulásról vagy a nyugalomról.

De mi történik akkor, ha tehernek érezzük a napi 10-12 óra munkát? Ha este otthon is a jelentéseken és kimutatásokon dolgozunk? Ha a család és a barátaink vészjelzései ellenére sem tudunk több időt szánni kikapcsolódásra, vagy sportra? Ha nem tudunk nemet mondani egy-egy új feladatra? Mi történik, ha a vállalat szervezeti kultúrája várja el, hogy estig görnyedjünk az íróasztal és a monitor fölött?

A választás szabadsága a Tiéd. Ha úgy érzed, hogy nem feltétlenül a lemondás, az őrlődés, és az egyensúlytalanság a Te világod, akkor készíts mérleget.

Először vedd sorra életed területeit, aztán gondold át és jegyezd fel, hogy az általad szabadon felsoroltak közül melyik életterületnek mekkora fontosságot tulajdonítasz. Bármit felsorolhatsz: család, barátok, munka, szabadidő, sport, pihenés, tanulás stb.

A következő lépés, hogy legalább egy héten át jegyezd fel, hogy mivel töltöd a napodat! Fontos, hogy légy őszinte magadhoz!

Az egy hét elteltével ez az időtükör világosan meg fogja mutatni Neked az egyensúlytalanság mértékét, és az időrablókat.

A Te döntésed, hogy szeretnél-e változtatni...

 

 
 

Login Form